رشد تولید فولاد در ایران و جهان
نوشته شده توسط : hamiransteel

 

طبق آمار ها و گزارشاتی که توسط انجمن جهانی فولاد در پنج ماهه سال جاری میلادی منتشر شده، ایران در مقایسه با سال گذشته حدود یک میلیون تن رشد در تولید فولاد داشته است. لازم به ذکر است که ایران تا ماه می نزدیک به هشت میلیون و ۱۵۹ هزار تن فولاد تولید کرده که این رقم در سال گذشته هفت میلیون و ۲۱۵ هزار تن به ثبت رسیده بود.

گفتنی است که این آمار به دست آمده در حالی ثبت شده که در پنج ماهه نخست امسال، مجموع تولید فولاد جهانی  ۶۹۴ میلیون و ۸۷۶ هزار تن بوده که نسبت به گذشته حدود ۴.۶ درصد رشد داشته است. به عبارت دیگر، این عدد در زمان مشابه سال گذشته ۶۶۴ میلیون و ۲۰۹ هزار تن بوده است. همچنین تولید فولاد در کل خاورمیانه ۱۲ میلیون و ۸۲۸ هزار تن بوده است که عربستان سعودی با دو میلیون و ۱۱۸ هزار تن بعد از ایران جایگاه دوم تولید در خاورمیانه را دارد.

با وجود این تفاسیر لازم به ذکر می باشد که میزان تولید فولاد ایران در ماه می یک میلیون و ۷۹۰ هزار تن بوده است؛ در حالی که میزان تولید جهانی فولاد در همین ماه ۱۴۳ میلیون و ۳۲۵ هزار تن ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۶، شاهد رشد دو درصدی برای آن بوده ایم. 

به گزارش حامیران، اگر بخواهیم تولید فولاد را در سایر کشور ها در پنج ماه اول سال 2017 مقایسه کنیم، طبق آنچه که از آمار ها منتشر شده است، دولت چین با تولید ۳۴۶ میلیون و ۸۳۳ هزار تن فولاد خام ۴۸ درصد کل تولید فولاد جهان را انجام می‌دهد و همچنان با فاصله رتبه اول تولید کننده فولاد جهان را به خود اختصاص داده است و پس از آن به ترتیب کشور ژاپن با ۴۳ میلیون و ۹۳۶ هزار تن، هند با ۴۱ میلیون و ۸۲۲ هزار تن، آمریکا با ۳۳ میلیون و ۹۷۸ هزار تن، روسیه با ۲۹ میلیون و ۸۳۵ هزار تن، کره جنوبی با ۲۸ میلیون و ۴۲۰ هزار تن و آلمان با ۱۸ میلیون و ۶۱۸ هزار تن در رده‌های بعدی بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان قرار دارند.





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: